Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

M&C Saatchi förändrar SPP

Publicerad: 23 Maj 2014, 13:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:37

Spar- och pensionslösningsföretaget SPP lanserar i dag sitt nya reklamkoncept och släpper en reklamfilm som ska förmedla en hållbar pension.


Ämnen i artikeln:

M C SaatchiSPP

SPP lanserar i dag sitt nya reklamkoncept efter ett omfattande varumärkesarbete som skett i samarbete med M&C Saatchi.

Som en del av Storebrandkoncernen har SPP målet att vara ledande inom hållbarhet inom branschen.

– När vi pratar om hållbarhet menar vi hållbarhet såväl ekonomiskt som socialt och miljömässigt. Det innebär att de som sparar hos oss inte behöver välja mellan avkastning och hållbarhet. Med konceptet vill vi visa att det inte kostar att vara hållbar, det skapar tvärtom värde, säger Pino Roscigno, marknadschef för SPP, i ett pressmeddelande.

Företaget har årligen sedan 1999 kvalificerat sig bland de tio procenten av de mest hållbara företagen i världen inom sin bransch, enligt Dow Jones Sustainability Index.

I kampanjen vill SPP göra en annorlunda pensionsreklam och kommunicera att det inte bara handlar om pengar när man sparar till pensionen, utan också vilken värld man vill gå i pension i.

Kampanjen rullas ut i dag och kommer att synas i tv och i digitala medier.

Andrea Svanberg


Ämnen i artikeln:

M C SaatchiSPP

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.