Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

M&C Saatchi bjuder in till Eurogames

Publicerad: 5 Augusti 2015, 04:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:55

M&C Saatchi gör reklamen när hbtq-eventet Eurogames kommer till Stockholm.


Ämnen i artikeln:

M C Saatchi

I dag går startskottet för Eurogames Stockholm, ett av världens största idrottsevent för hbtq-personer, startad med syfte att motverka diskriminering inom idrottsvärlden.

Det är första gången som Stockholm är värd för arrangemanget, som sedan starten 1992 genomförs tre gånger per decennium. Tävlingarna väntas locka omkring 5 000 deltagare och 250 000 besökare.

Uppdraget att sprida kännedom om Eurogames Stockholm gick till M&C Saatchi. Tidigare under sommaren genomfördes Twitterkampanjen #FlamingStar på Twitter, en digital motsvarighet till OS-eldens turné över världen, och i dag startar byrån en print- och utomhuskampanj med syfte att locka besökare till tävlingarna.

– Syftet är att snabbt uppmärksamma att alla, och då menar vi verkligen alla, är välkomna att titta på Eurogames Stockholm, säger Martin Cedergren, kreativ chef på M&C Stockholm, till Dagens Media.

Eurogames arrangeras i samarbete med bland annat Stockholms Stad, Idrottsförvaltningen, Stockholms Idrottsförbund och RFSL. Förutom idrottstävlingarna omfattar eventet en kulturell och en politisk del.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

M C Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.