Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lussebullekampanj gav försäljningssuccé

Publicerad: 17 Januari 2011, 14:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Pressbyrån sprängde kampanjmålet.


Dagensmedia.se har tidigare berättat om Pressbyråns kampanj för sina lussekatter.

Kampanjmålet var en försäljning på 400 000 lussebullar. Nu har resultaten kommit in - och försäljningen landar på hela 471 262 sålda lussebullar, enligt egna uppgifter.

- Det är ett viktigt resultat. Det ger ett gott betyg till att vi har bra produkter och det gör att vi kan sälja mer fikabröd i framtiden, säger Mariette Kristenson, marknadschef på Pressbyrån.

Kampanjen skulle visa att Pressbyrån klarar av att baka den mängden lussebullar och att de har hög kvalité på sitt fikabröd. De ville också öka försäljningen på fikabröd långsiktigt.

- Vi ser att försäljningen av fikabröd ökar mer och mer. Vi ser en stadig ökning av kanelbullar men också mer säsongsinriktade fikabröd, säger Mariette Kristenson.

Hon uppger också att de kommer ha ytterligare en fikabrödssatsning senare i vår men att den än så länge är hemlig. Idag, måndag, drog även en kampanj igång för korv där de även gör reklam för vegetariska korvar.

- Vi har haft många bra kampanjer 2010 och ser fram emot ett nytt kampanjår 2011, säger Mariette Kristenson.

Kampanjerna görs i samarbete med Åkestam Holst.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.