Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lugn älg ska få svenskarna att spela nätcasino

Publicerad: 12 Augusti 2014, 05:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:32

Den nya spelsajten Casinostugan intar Sverige. Här är lanseringskampanjen.


Casinostugan ägs av Co-gaming som driver flera nätcasinon i Norden. För att få lanseringen att sticka ut har Casinostugan anammat en mer folklig profil och ett lugnt tempo istället för det snabba tempo och de höga ljud som företaget menar är standard i nätspelsbranschen.

– Vi har försökt att visa på skillnaden mellan den vanliga påstridiga casinoreklamen genom lugnet och idyllen i stugan. I Sverige älskar vi sommarstugor och möjligheten att komma bort från bruset i vardagen. Men det är också viktigt med spänning och underhållning. Genom internet går det att få uppleva båda genom att spela på datorn eller mobilen. Det är just kombinationen mellan lugn och spänning som vi vill förmedla, säger Casinostugans marknadschef Michel Sterk i ett pressmeddelande.

Kampanjen består av ett flertal reklamfilmer med huvudkaraktären Ture, en älg som bor i en stuga och inte låter sig stressas av omvärlden.

Kampanjen har tagits fram av reklambyrån A new Dialogue, Priest PR, Fido och Visual Cooks.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.