Kampanjer
Lufthansa väcker reseälskare
Publicerad: 1 mars 2012, 06:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31
Mobilappen Anywake ska ge användarna en positiv upplevelse av Lufthansa. Appen marknadsförs bland annat med hjälp av en animerad film.
Appen Anywake är helt enkelt en väckarklocka. Men i stället för ett traditionellt ringljud hörs läten från Lufthansas olika destinationer.
Och för att stänga av ringljudet har användaren 60 sekunder på sig att skriva in vilken destination som ljudet kommer ifrån, och på så sätt vinna en rabattkupong hos Lufthansa på mellan 200 och 400 kronor.
– Vi fastnade direkt för idén. Appen har en klockren koppling till vår produkt, säger Magnus Engvall, nordisk marknadskoordinator på Lufthansa.
– Vi har medvetet valt att göra det ganska svårt. Folk vill ju kunna briljera och det är ganska bra rabatter, fortsätter han.
Bakom konceptet står reklambyrån DDB Stockholm.