fredag27 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Lufthansa väcker reseälskare

Publicerad: 1 mars 2012, 06:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31

Mobilappen Anywake ska ge användarna en positiv upplevelse av Lufthansa. Appen marknadsförs bland annat med hjälp av en animerad film.

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmLufthansa

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Appen Anywake är helt enkelt en väckarklocka. Men i stället för ett traditionellt ringljud hörs läten från Lufthansas olika destinationer. 

Och för att stänga av ringljudet har användaren 60 sekunder på sig att skriva in vilken destination som ljudet kommer ifrån, och på så sätt vinna en rabattkupong hos Lufthansa på mellan 200 och 400 kronor.

– Vi fastnade direkt för idén. Appen har en klockren koppling till vår produkt, säger Magnus Engvall, nordisk marknadskoordinator på Lufthansa.

– Vi har medvetet valt att göra det ganska svårt. Folk vill ju kunna briljera och det är ganska bra rabatter, fortsätter han.

Bakom konceptet står reklam­byrån DDB Stockholm.

Läs mer om appen i DM Plus.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev