Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lufthansa väcker reseälskare

Publicerad: 1 Mars 2012, 06:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:31

Mobilappen Anywake ska ge användarna en positiv upplevelse av Lufthansa. Appen marknadsförs bland annat med hjälp av en animerad film.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmLufthansa

Appen Anywake är helt enkelt en väckarklocka. Men i stället för ett traditionellt ringljud hörs läten från Lufthansas olika destinationer. 

Och för att stänga av ringljudet har användaren 60 sekunder på sig att skriva in vilken destination som ljudet kommer ifrån, och på så sätt vinna en rabattkupong hos Lufthansa på mellan 200 och 400 kronor.

– Vi fastnade direkt för idén. Appen har en klockren koppling till vår produkt, säger Magnus Engvall, nordisk marknadskoordinator på Lufthansa.

– Vi har medvetet valt att göra det ganska svårt. Folk vill ju kunna briljera och det är ganska bra rabatter, fortsätter han.

Bakom konceptet står reklam­byrån DDB Stockholm.

Läs mer om appen i DM Plus.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmLufthansa

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.