Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lufthansa sprider budskap på löv i ny kampanj

Publicerad: 26 November 2015, 13:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:19

Flygbolaget skrev ned budskap på löv och lät dem segla mot marken i ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

Lufthansa

För att marknadsföra att Lufthansa under hösten har lanserat ett antal nya linjer till solen, däribland till Panama, Cancun och Mauritius, har de skapat en ny kampanj.

I den nya kampanjen har över 1 000 löv märkts under hösten i två olika parker i Stockholmsområdet med hjälp av en professionell arborist.

Löven märktes med de olika destinationerna och budskap om att Lufthansa erbjuder soligare alternativ om önskan finns att fly mörkret.

När kylan kom, föll löven till marken och människor som passerade fick Lufthansas budskap levererat på ett annorlunda sätt.

– Vi är ganska solberövade i Sverige och varje höst gör vi oss redo för ännu en kall och mörk period. När löven faller och träden blir nakna kommer längtan till sol och värme, och det var just det ögonblicket vi ville fånga, säger Kristina Öström, Nordisk marknadschef på Lufthansa i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen av DDB Stockholm.

Arbetsgrupp DDB Stockholm:

Pelle Josephson, Business Director

Matilda Hansson, Produktionsledare

Leo Dal, Art Director

Sebastian Snygg, Copywriter

August Håkansson, Motion Graphic Designer

Viktor Bolin, PR-strateg

Julia Robertson, PR-kreatör

Tobias Nilsson, Producent (Mandarin)

Linus Hermansson, Editor/klippare (Mandarin)

Magnus Engvall, Projektledare (Lufthansa)

Marielle Björklund Poveda, PR-konsult (Burson-Marsteller)

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Lufthansa

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.