Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lufthansa lockar med pizza

Publicerad: 26 April 2010, 09:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Lufthansa ska få resenärer att flyga till Milano med en kampanj tryckt på pizzakartonger.


Flygbolaget Lufthansa öppnar en direktlinje mellan Arlanda och Milano och väljer en udda marknadsföringskanal – pizzakartonger. Totalt 38 000 pizzakartonger ska skickas ut till pizzabagare i stockholmstrakten. På kartongerna står ”Njut nästa pizza i Italien”, tillsammans med prisuppgiften att en resa tur och retur kostar 999 kronor.

– Det är lite kul att bryta mönstret och nå konsumenterna på oanade sätt. I det här fallet, med Milano och pizza, är ju dessutom kopplingen klockren, säger Johan Larsson, projektledare på Navigator som ligger bakom kampanjen.

Bakom annonserbjudandet står byrån Crowd. Tidigare har också gerillabyrån Miami använt sig av pizzakartonger i marknadsföringen av sin kund, BK Häcken. 

Pizzakartongerna är bara en del av kampanjen men Johan Larsson är sparsam med detaljerna.

– Det här är ju en lokal kampanj för Stockholm och det kommer ske en hel del aktiviteter som kommer väcka uppmärksamhet under hösten.

 

Arbetsgrupp Navigator

Johan Larsson, projektledare

Carin Lindkvist, produktionsledare

Sanna von Gertten, AD

Niclas Bergenblad, copy

Arbetsgrupp Crowd

Erik Andersson, projektledare

Elinore Nyman, produktionsledare

Uppdragsgivare: Christina Schuch, Lufthansa.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.