Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

LRF satsar på digitala kor i ny kampanj

Publicerad: 18 November 2015, 04:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:21

Kampanjen "Koknappen"ska mobilisera mjölkdrickarna mot politikerna.


Ämnen i artikeln:

LRF

I LRF Mjölks nya kampanj lanseras ett digitalt upprop för att rädda den svenska mjölken. Syftet med kampanjen är att mobilisera mjölkdrickare för att visa politikerna hur viktigt det är att kunna köpa och dricka mjölk som produceras i Sverige.

Uppropet som går under namnet Koknappen #förmjölken är del av LRF Mjölks kampanj som under hösten hittills samlat över 170 000 namnunderskrifter.

På sajten Koknappen kan man välja olika argument och matcha dem till ett musikstycke och sedan skicka det vidare till någon. Bakom den digitala kampanjen som pågår under hela november står Kärnhuset.

– Mjölkfrågan är så komplex att vi kände att vi ville utveckla ett enkelt sätt för konsumenterna att ta till sig den. När vi skapade kampanjen var syftet att på ett lättsamt sätt dela med sig av sina åsikter. Helt enkelt – viktiga budskap med en humoristisk touch, säger Emilie Thorsén, projektledare på Kärnhuset till Dagens Media.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LRF

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.