Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lotto tar Farsta till Thailand

Publicerad: 7 november 2011, 14:43
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

I reklamfilmen för Lottos drömvinst tar King Farsta t-banestation till en strand i Thailand.


Ämnen i artikeln:

KingSvenska SpelCarat

Budskapet är att vem som helst kan vinna drömvinsten.

I filmen, som är regisserad av Jesper Kouthoofd, kostar vinnaren på sig att kombinera sina två favoritplatser, genom att bygga en kopia av Farsta tunnelbanestation på en strand i Thailand. Dessutom pågår bygget av Hökarängens station.

"Drömmen är att bygga hela gröna linjen", säger vinnaren i reklamfilmen.

– Idén kommer från vår strategi att visualisera att Lotto har Sveriges största spelvinst. Och just den här filmen bygger på insikten att eftersom spelet helt och hållet bygger på tur, kan vem som helst kan vinna runt 100 miljoner kronor. Vem som helst, till och med en någon som bränner allt på att bygga tunnelbanestationer på en strand i Thailand, säger Alexander Elers, ad på King.

Reklamfilmen har tv-premiär på torsdag.

Det är den andra filmen i höstens Lotto-kampanj från Svenska Spel och King, med temat "vem som helst kan vinna". I den första filmen byggde en kvinna ett lyx-rehabcenter för katter för sin Lotto-vinst.

– Om det kommer fler filmer på samma tema får vi se, säger Alexander Elers.

Den filmen var en de mest delade reklamfilmerna i oktober, enligt Unruly Medias Viral video chart.

Mediebyrå är Carat.

Arbetsgrupp

Svenska Spel:

Kommunikationsansvarig Lotto: Åsa Westin

Varumärkeschef Lotto: Birgitta Bosell Biström

Arbetsgrupp King:

AD: Alexander Elers

Copy: Pontus Ekström

Webbkreatör: Philip Åstmar

CD: Frank Hollingworth

Kundansvarig: Sunit Mehrotra

Projektledare: Lina Söderqvist

Produktionsledare: Lena Ivarsson

Digital projektledare: Sofia Weman

Byråproducent: Markus Ahlm, Colony

Regissör: Jesper Kouthoofd, Kouthoofd Inc.

Producent: Knut Jensen.

Post production: The Chimney Pot

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

KingSvenska SpelCarat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.