Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lotto tar bilbanan till ny nivå

Publicerad: 13 Augusti 2012, 09:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15

Efter Lottos framgångar med kampanjen där de tar Farsta till Thailand kommer nu nästa reklamfilm - som tar avstamp i drömmen om en enorm bilbana.


I Lottos senaste reklamfilm bygger en Lotto-vinnare en fullskalig bilbana i staden där han bor, till fotgängarnas stora förtret.

– Vi ska kommunicera att vi har Sveriges största spelvinst. Vi vet att de som blir miljonärer inte förändrar sitt liv så mycket, utan de köper kanske lite bättre bil och boende, säger Lottos varumärkeschef Birgitta Bosell Biström till dagensmedia.se och fortsätter:

– Filmerna ska visa den vanliga människan, men med glimten i ögat, den här killen bor kvar sitt radhus men han bygger en bilbana. Vi ska visa att med mycket pengar kan man göra tokiga saker, det ska trigga folk att börja drömma.

Filmen fortsätter på Lottos tidigare manér med bland annat mannen som bygger Farstas tunnelbanestation till Thailand. Birgitta Bosell Biström säger att konceptet har varit väldigt lyckat.

– Både filmen med Kiss och den med Tunnelbanan var omtyckta och vi har märkt av en bra försäljning, så det har verkligen varit en framgångssaga. Nu får vi se vad tittarna tycker om den här, vi tycker att den är rolig, säger hon.

Kampanjen, som är framtagen tillsammans med King, kommer att rulla under vecka 33 till 35. Senare kommer tre kortfilmer att släppas som fortsättning på filmen.

Utöver filmerna kommer Lotto även att gå ut i en kampanj i print, butik, digitalt och i radio.

Se filmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/bIyFZNFg3X8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp

Reklambyrå: King

Pontus Ekström copy

Linda Elers copy

Oscar Askelöf copy

Alexander Elers, ad

Lina Söderqvist, projektledare

Elin Sohlberg, produktionsledare

Frank Hollingworth, cd

Per Wilson, planner

Byråproducent: Markus Ahlm, Colony

Produktionsbolag: Traktor

3D och postproduction: Stopp

Mediebyrå: Carat

Svenska Spel:

Birgitta Bosell Biström, varumärkeschef Mikael Holmgren, kommunikationsansvarig

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.