Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 13 Augusti 2012, 09:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15
Efter Lottos framgångar med kampanjen där de tar Farsta till Thailand kommer nu nästa reklamfilm - som tar avstamp i drömmen om en enorm bilbana.
I Lottos senaste reklamfilm bygger en Lotto-vinnare en fullskalig bilbana i staden där han bor, till fotgängarnas stora förtret.
– Vi ska kommunicera att vi har Sveriges största spelvinst. Vi vet att de som blir miljonärer inte förändrar sitt liv så mycket, utan de köper kanske lite bättre bil och boende, säger Lottos varumärkeschef Birgitta Bosell Biström till dagensmedia.se och fortsätter:
– Filmerna ska visa den vanliga människan, men med glimten i ögat, den här killen bor kvar sitt radhus men han bygger en bilbana. Vi ska visa att med mycket pengar kan man göra tokiga saker, det ska trigga folk att börja drömma.
Filmen fortsätter på Lottos tidigare manér med bland annat mannen som bygger Farstas tunnelbanestation till Thailand. Birgitta Bosell Biström säger att konceptet har varit väldigt lyckat.
– Både filmen med Kiss och den med Tunnelbanan var omtyckta och vi har märkt av en bra försäljning, så det har verkligen varit en framgångssaga. Nu får vi se vad tittarna tycker om den här, vi tycker att den är rolig, säger hon.
Kampanjen, som är framtagen tillsammans med King, kommer att rulla under vecka 33 till 35. Senare kommer tre kortfilmer att släppas som fortsättning på filmen.
Utöver filmerna kommer Lotto även att gå ut i en kampanj i print, butik, digitalt och i radio.
Se filmen nedan:
<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/bIyFZNFg3X8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Reklambyrå: King
Pontus Ekström copy
Linda Elers copy
Oscar Askelöf copy
Alexander Elers, ad
Lina Söderqvist, projektledare
Elin Sohlberg, produktionsledare
Frank Hollingworth, cd
Per Wilson, planner
Byråproducent: Markus Ahlm, Colony
Produktionsbolag: Traktor
3D och postproduction: Stopp
Mediebyrå: Carat
Svenska Spel:
Birgitta Bosell Biström, varumärkeschef Mikael Holmgren, kommunikationsansvarig
Elin Hanspers