Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lotto pensionerar anden

Publicerad: 27 Februari 2009, 04:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:31

Svenska Spels varumärke Lotto har tidigare byggt sin kommunikation kring en ande. I sin nya kampanj fokuserar man istället på drömmar. "Vi pensionerade anden", säger Birgitta Bosell-Biström, produktansvarig på Lotto. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Kampanjen rullade i ut i söndags i tunnelbanan, utomhus och i tv.

- Anden har varit väldigt omtyckt men ibland måste man förnya sig. Istället vill vi nu fokusera på drömmar - Lotto handlar mycket om att man spelar och går och väntar på dragningen. Under tiden drämmer man om att vinna något som kan förändra ens liv, säger Birgitta Bosell-Biström.

Samtidigt går man ifrån Lottos gröna karakteristiska färg och tapetserar stan med färgglada annonser.

- Grön är Lottos grundfärg och den har inte försvunnit helt. Men den här gången vill vi överraska med vackra illustrationer och drömcitat, säger Birgitta Bosell-Biström.

Kampanjen kompletteras med en reklamfilm som smygstartade för ett par veckor sedan.

Arbetsgrupp:Kund: Svenska SpelBeställare: Birgitta Bosell-BiströmReklambyrå: RuthArt Director: Henrik TäppmarkCopywriter: Per Forssberg, Johan FredrikzonProduktionsledare: Hanna JönssonProjektledare: Erik WünscheIllustration: Lotta KühlhornMediebyrå: Carat

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.