Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Löpare gör reklam för Sydsvenskan

Publicerad: 10 April 2013, 14:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

På tisdag startar Sydsvenskans nya kampanj där en ultradistanslöpare tillryggalägger sträckan mellan Helsingborg och Malmö.


Ämnen i artikeln:

SBABSydsvenskanLe Bureau

I sin kommande reklamkampanj som startar på tisdag har Sydsvenskan hämtat inspiration av det första Maratonloppet. Då kommer ultradistanslöparen Mattias Bramstång att springa den sju mil långa sträckan mellan Helsingborg och Malmö.

Syftet är att leverera en inbjudan till ett seminarium med Martin Green som föreläser om hur det var att projektleda OS-invigningen i London.

– Vi vill bjuda in dem till ett samtal om kreativitet och utveckling i Malmö. Det är för mycket fokus på Stockholm. Därför vill vi slå ett slag för alla bra byråer och medier som finns här i Skåne, säger Katarina Liljenberg, marknadschef på Sydsvenskan till Dagens Media.

Sydsvenskans löparkampanj är producerad av byrån The Fan Club och kommer att livestreamas på en kampanjsajt.

Och löpning tycks vara i ropet även i reklamsammanhang. Sydsvenskan själva har uppmärksammat att deras kampanj av en händelse är lik en annan löparkampanj som banken SBAB lanserar i morgon.

I SBAB:s kampanj som görs av Le Bureau deltar anställda vid banken i en 40 mil lång stafettlöpning från Karlstad till Kungsträdgården i Stockholm.

– Det kan bara betyda att det är en bra idé när två oberoende byråer har presenterat en liknande idé, säger Katarina Liljenberg.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

SBABSydsvenskanLe Bureau

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.