Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Look-a-like-tävling när Globen kampanjar på Facebook

Stockholm Globe Arenas drar igång en tävling på Facebook. Bakom kampanjen står Pool.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 07 December 2011, 14:10
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:47

Ämnen i artikeln:

Stockholm Globe ArenasPool

Pool har skapat Facebook-appen ”Look-a-liker” för Stockholm Globe Arenas. Med hjälp av appen kan användarna skapa en helt egna artistaffischer genom att klippa ut och klistra in bilder på sina Facebook-vänners ansiktsdrag.

Affischerna postas på kampanjens Facebook-sida och användarens egen logg. Den affisch som får flest röster varje vecka belönas med fyra biljetter till valfritt evenemang.

Syftet med kampanjen är, enligt ett pressmeddelande, att rekrytera nya fans och öka biljettförsäljningen.

– Vi vill öka vår närvaro och dialog med fansen på Facebook. Det är en för oss väldigt viktig kanal och ett bra sätt för oss att marknadsföra alla våra evenemang, säger Marie Lindqvist, marknadschef på Stockholm Globe Arenas, i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska pågå året ut.

Ämnen i artikeln:

Stockholm Globe ArenasPool

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.