Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Loka ska locka unga killar

Publicerad: 21 November 2016, 09:03
Uppdaterad: 21 November 2016, 09:15

"Ett mer eller mindre vetenskapligt experiment". Så beskrivs Lokas nya kampanj. Se den här.


Ämnen i artikeln:

Loka

"The Loka Crush Factor". Det är Lokas nya kampanj, och samarbetet är inte företagets första med reklambyrån Holy. "Vilket är egentligen det absolut bästa sättet att crusha frukt? Och hur får man yngre killar att upptäcka Loka Crush?" Det är två frågor som kampanjen försöker besvara. 

Kampanjen riktar sig mot "yngre killar – en målgrupp som tokgillar att kolla på olika typer av press- och krossexperiment på YouTube".

Experimentet dokumenterades i tre filmer, där frukt skickas i hög hastighet mot tre testpersoner. Deras uppgift är att crusha de flygande frukterna med sina redskap – tangentbord, basebollträ och ett racket – på bästa möjliga sätta. Testpersonerna får poäng för antal crushade frukter, plus eventuella stilpoäng.

Nedan kan du se filmerna från kamoanjen, där testpersonerna tilldelas ett tangentbord, ett racket och ett basebollträ för att crusha frukt.

 

 

 

Holy är en reklambyrå med fokus på digitala och sociala medier. Byrån ligger dessutom bakom kampanjen Loka Likes Favourites och 100-wattaren-nominerade #mincrush

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Loka

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev