Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Loka kör Facebook Live

Publicerad: 22 April 2016, 05:49
Uppdaterad: 22 April 2016, 05:49

Loka använder Facebooks nya livefunktion i en kampanj.


Ämnen i artikeln:

LokaFacebook

I onsdags, 20 april, valde Loka att lansera nya smaker i serien Loka Likes Too Much med hjälp av Facebook Live. Enligt bolaget själva är man första annonsör i Sverige att testa live-funktionen.

I skrivande stud har videon cirka 67 000 visningar.

– Vi är alltid nyfikna på nya sätt att kommunicera, framför allt när det bygger på dialog. Facebook Live ger oss möjlighet att interagera med våra fans i realtid, vilket är fantastiskt kul och spännande. Som marknadschef går ju pulsen upp lite, men jag ser det som ett gott tecken, säger Anna Lidström, marknadschef för alkoholfritt och cider på Spendrups, i ett pressmeddelande.

Livesändningen är en del av en större kampanj, som är framtagen av reklambyrån Holy.

Kolla in livesändningen här.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

LokaFacebook

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.