Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Löfbergs vill göra Sverige mindre ensamt

Publicerad: 9 September 2013, 10:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Reklambyrån Volontaire står bakom Löfbergs nya kampanj – som ska göra Sverige mindre ensamt.


Ämnen i artikeln:

Löfbergs LilaVolontaire

Med kommunikationskonceptet En god anledning att ses, vill Löfbergs få människor att träffas mer och göra Sverige mindre ensamt. I höst uppmuntras gamla vänner att återuppta kontakten i en integrerad kampanj signerad Volontaire.

Sverige beskrivs ofta som världens ensammaste land, där det är särskilt svårt att lära känna nya människor. I sin senaste kampanj hyllar kafferosteriet gammal vänskap med målet att återförena människor i hela Sverige.

– Genom att presentera tre fantastiska återföreningar vill vi inspirera till tusentals. Vi har alla gamla vänner som vi tycker om, men av någon anledning har tappat kontakten med. Nu ger vi dem en god anledning att ses, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs.

I den interaktiva delen av kampanjen har Volontaire och Acne Production utvecklat en tjänst där man kan bjuda in en gammal vän till fika och skapa en animerad film som visar vad som hänt sedan man sågs sist.

– Ambitionen med den integrerade kampanjen är att sänka tröskeln för att höra av sig till gamla vänner –  oavsett om man inte har setts på några månader eller ända sedan Dackefejden, säger Philip Ahlqwist, Creative Director på Volontaire.

Se filmerna nedan:

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/sGGI8dh0ShQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/BdB7fUoPLR0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="422" height="249" src="//www.youtube.com/embed/zOfNARm_We0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp

Kommunikationsbyrå: Volontaire

Filmproduktion: Folke Film (Regissör: Filip Nilsson)

Postproduktion: Swiss

Digital produktion: Acne Production

Gustav Thunander


Ämnen i artikeln:

Löfbergs LilaVolontaire

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev