Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Löfbergs går från varmt till kallt

Publicerad: 24 April 2015, 04:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Den nya produkten Löfbergs ICE lanseras med en kampanj som tagits fram i samarbete med Ryska Posten Event.


Målet med Löfbergs ICE är att ta upp iskaffe-kampen med Starbucks.

– Iskaffe är modernt och ligger helt rätt i tiden. Vi vill nå en yngre målgrupp och locka fler konsumenter, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs till Dagens Media.

Hur kommer ni att lansera produkten?

– Vi kommer att fokusera på storstad med fokus på Stockholm. Vi kommer satsa mycket på att synas i medier och ha event som vår eventbyrå Ryska Posten kommer hjälpa till med, där man får testa på produkten. Samplingen är central för lanseringen, att få rätt personer att testa produkten.

Hur tror du att ni står mot era konkurrenter på marknaden?

– Vi har ju Starbucks och Arla som också tillverkar iskaffe, men till skillnad från Arla som är ett mjölkföretag som kommer med iskaffe, så är vi kaffeföretaget som kommer med iskaffe. Sen är vi ju ett svenskt företag.

Anna Döhmers

jon.demred@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.