Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Locker Room Talks vill "stoppa skitsnacket"

Publicerad: 31 oktober 2017, 14:26
Uppdaterad: 31 oktober 2017, 14:29

Organisationens kampanj ska skapa en mer tolerant människosyn.


Fotbollslandslagets Jimmy Durmaz frontar och grooming-märket Nõberu of Sweden sponsrar när organinsationen Locker Room Talk rullar ut sin kampanj "stoppa skitsnacket".

Kampanjen, som riktar sig mot "skitsnackande män", har målbilden att skapa färre trakasserier och en mer tolerant människosyn.

Konceptets reklamfilm inleds med flera svordomar och tidningsannonsen har rubriken "Jag knullar inte din mamma".

– Vi vet att det är hårda ord men vår ambition är också att ruska om. Kampanjen heter "stoppa skitsnacket" eftersom vi arbetar med att förändra hur unga killar pratar med varandra. Men själva snacket är inte slutmålet. Det vi egentligen jobbar med är att bygga jämställdhet genom att ge killarna schyssta värderingar, kommenterar Shanga Aziz, en av grundarna av Locker Room Talk.

Sponsorn Nõberu of Sweden:

– Vi vet att vi riskar vårt varumärke med detta. Men just nu kan ingenting bli mer aktuellt för oss. Vi vill berätta för hela Sverige om Locker Room Talk, säger Iman Khalaf, vd på Nõberu of Sweden, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står reklambyrån Beyond Communication.

Kampanjen rullades ut under gårdagen i Stockholms tunnelbana och i sociala medier. Filmen har i skrivande stund fått 70 000 visningar. Till nästa vecka ska annonser gå i King och Café. Och dessutom har frontmannen själv, Jimmy Durmaz, gjort ett inlägg om kampanjen på sin Instagram.

 

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.