Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

LO vänder upp och ned på Reinfeldt

Fackförbundet LO ställer Fredrik Reinfeldt på huvudet i sin stora valkampanj.

Martin Schori


Publicerad: 13 Augusti 2010, 06:50
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:43

Ämnen i artikeln:

AdonValet 2010LOAftonbladet

Syftet är att visa att regeringens politik är upp och ner.

– Vår kampanj lyfter fram de politiska beslut som vi vill se förändringar kring. Det handlar om försämringen av a-kassan och sjukförsäkringen, den höga ungdomsarbetslösheten och bristen på satsningar för fler jobb. Regeringens politik är upp och ned. Det vill vi visa genom att ställa de borgerliga partiledarna och finansministern på huvudet, säger LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin i ett uttalande.

Utomhuskampanjen har tagits fram i samarbete med reklambyrån ETC. Upp-och-nedvända politiker byts senare ut mot bilder på LO:s egna medlemmar, som framför krav på politiken under den kommande mandatperioden.

– Vårt arbete i valrörelsen handlar inte enbart om kampanjer utan framförallt om politiska samtal på arbetsplatsen. Kampanjen ska stimulera till dessa samtal, säger LO:s vice ordförande Ulla Lindqvist.

Kampanjen syns även i uppslag i Metro och Aftonbladet. Adon är LO:s mediebyrå.

Ämnen i artikeln:

AdonValet 2010LOAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.