Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

LO satsar på Twitter

Med Twitter-kontot @VeckansArbete vill fackförbundet LO göra en Curators of Sweden.

Dante Thomsen


Publicerad: 12 Mars 2013, 07:35
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:53

Ämnen i artikeln:

LO

Visit Swedens kampanj Curators of Sweden, där enskilda svenskar fått ta kontrollen över Sveriges kända har vunnit flera priser.

Nu fungerar den också som inspiration för LO:s nya digitala kampanj @VeckansArbetare – som också blir namnet för det Twitter-konto som ska tas över av olika LO-medlemmar.

En kampanj som LO menar kan ge 1,5 miljoner nya Twittrare i Sverige.

– Twitter är idag ett viktigt forum i samhällsdebatten och LOs medlemmar är i dag kraftigt underrepresenterade. Vi vill visa på mångfald och ge chansen för våra medlemmar att beskriva vardagen som den ser ut för en av Sveriges största samhällsgrupper, säger Anders Larsson, ansvarig för sociala medier på LO, i ett pressmeddelande.

Tanken är att ge en bredare bild av LO – och av vad de olika förbunden representerar.

Ämnen i artikeln:

LO

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.