Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

LO satsar på Twitter

Publicerad: 12 Mars 2013, 07:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:53

Med Twitter-kontot @VeckansArbete vill fackförbundet LO göra en Curators of Sweden.


Ämnen i artikeln:

LO

Visit Swedens kampanj Curators of Sweden, där enskilda svenskar fått ta kontrollen över Sveriges kända har vunnit flera priser.

Nu fungerar den också som inspiration för LO:s nya digitala kampanj @VeckansArbetare – som också blir namnet för det Twitter-konto som ska tas över av olika LO-medlemmar.

En kampanj som LO menar kan ge 1,5 miljoner nya Twittrare i Sverige.

– Twitter är idag ett viktigt forum i samhällsdebatten och LOs medlemmar är i dag kraftigt underrepresenterade. Vi vill visa på mångfald och ge chansen för våra medlemmar att beskriva vardagen som den ser ut för en av Sveriges största samhällsgrupper, säger Anders Larsson, ansvarig för sociala medier på LO, i ett pressmeddelande.

Tanken är att ge en bredare bild av LO – och av vad de olika förbunden representerar.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

LO

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev