Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ljusrosa penis i marsipan, öl i skägget och mustasch-app

Publicerad: 4 November 2015, 04:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:23

Så uppmärksammar annonsörerna "Movember" och kampen mot prostatacancer.


Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Varje dag får 27 män prostatacancer och idag lever över 90 000 män med sjukdomen som varje år uppmärksammas i november månad även kallad "Movember".

Dagens Media har listat fyra olika kampanjer som vill uppmärksamma kampen mot sjukdomen.

Carlsberg: Beer’d Beauty

Beer’d Beauty är uppföljaren till Carlsbergs lansering Carlsberg Beer Beauty, där ölföretaget lanserade skönhetsprodukter med öl som en av huvudingredienserna. De nya produkterna fokuserar på skägg- och mustaschvård och består av Shaving Gel, Aftershave Cream och Moustache Cream. Alla de nya produkterna innehåller två deciliter Carlsberg-öl. och intäkterna går till The Movember Foundation.

I samband med lanseringen öppnar Carlsberg även en Pop Up Barbershop på Arlanda under en dag, där förbipasserande erbjuds en mustaschtrimning i utbyte mot en donation till The Movember Foundation.

 

SHL: Movember för mäns hälsa

Sveriges alla lag i SHL går i år ihop i en kampanj som stödjer det internationella konceptet "Movember". I kampanjen uppmanas alla män att börja slätrakad den första november och därefter endast odla mustasche i 30 dagar. Man ska även registrera sig på Movember.com tillsammans med sitt "Movemberlag".

 

Pr-kuppen: Snoppbakelser

Hanna Larssons konditori i Herrhagen i Karlstad har under de senaste dagarna fått mycket utrymme i media. Anledningen är att de börjat sälja "snoppbakelser", till förmån för kampen mot prostatacancer. Snoppbakelsen innehåller passionsfruktmos, grädde och sockerkaksbotten. Över detta finns ett lager ljusrosa marsipan. Som grädde på moset finns det blåa bandet - symbolen för kampen mot prostatacancer.

 

"Mustaschkampen 2015"

Prostatacancerförbundet lanserar i år sin största kampanj någonsin. "Mustaschkampen 2015"  har som syfte att skapa uppmärksamhet kring prostatacancer samt att samla in pengar till Fonden mot prostatacancer som stödjer svensk forskning. 

Kampanjkonceptet bygger på att ett antal kända män reflekterar kring frågan och även en app är lanserad där en kan, efter att ha donerat pengar ta en mustascheselfie och skicka till en kompis.

Bakom kampanjen står Unlimited Communication & Brands.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.