Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Liseberg skräms på Aftonbladets sajt

Publicerad: 22 Oktober 2015, 11:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:24

Kampanjen "Click or treat" ska skrämma Aftonbladets läsare.


Ämnen i artikeln:

LisebergAftonbladet

För att marknadsföra att Liseberg firar Halloween mellan den 24 oktober och den 1 november, slår de på en stort med en speciell annonsering på Aftonbladets sajt.

Liseberg och DDB Göteborg har tillsammans med Aftonbladet skapat funktionen ”Click or treat” på Nöjesbladet.

Så för att skrämma dina vänner är allt du behöver göra att välja en artikel från Aftonbladets sajt som du vill dela med dig av och förlänga url:en med ?bu=uu.

När dina vänner sedan börjar läsa artikeln kommer de mötas av en bild på en läskig flicka, varpå en text som marknadsför Halloween på Liseberg dyker upp på skärmen.

– Vi var sugna på att testa något nytt och är väldigt spända på att se hur detta tas emot. Självklart hoppas vi på viralspridning. Vi har en väldigt utmanande målgrupp med barnfamiljer på dagarna och spänningssugna ungdomar på kvällarna och detta knyter sig väl an vid den senare, säger Robert Arvidsson, marknadschef Liseberg till Dagens Media.

Här är ett exempel.

Arbetsgrupp, DDB Göteborg:

Art director: Andréas Silverblad

Copywriter: Johan Nathell

Planner: Ashkan Azadi 

Projektledare: Nils Rylén

Originalare: Linda Engström

Produktionsledare: Marie Molander

Creative Technology / Experience Design: Sebastian Otarola, Johan Olsson

Produktionsbolag: Fully Flared

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LisebergAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.