Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Liseberg byter reklammanér

Liseberg lanserar en ny kampanj inför sommarsäsongen och passar på att byta till ett nytt reklammanér. Se den första printannonsen här.

Stephan Drenzel


Publicerad: 10 Maj 2011, 04:33
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:11

Ämnen i artikeln:

Valentin ByhrLiseberg

– Det nya reklamkonceptet bygger på att vi tar fasta på den fantasivärld som det känns som att man hamnar i när man kliver in genom grindarna på Liseberg, säger Jessica Toreld, copywriter på Valentin Byhr.

Printkampanjen, som går under vinjetten "Utan Liseberg ingen sommar", är ett led i Lisebergs sommarkampanj som nyligen inleddes med en reklamfilm.

Syftet med filmen är att marknadsföra den nya åkattraktionen "Atmosfear" och det nya biljettformatet, "Allt i ett".

– Nu ska vi vara lite mer sparsmakade med marknadsföringen och bara glänta lite på dörren till Liseberg. Så har de inte kommunicerat tidigare utan då har det mest handlat om att "allting ska ska vara med", säger hon och fortsätter:

– Vi vill lyfta fram själen mer än tidigare, få hela fenomenet Liseberg att bli större genom att vara kaxigare och tydligare med själva upplevelsen.

Printkampanjen, som är framtagen i samarbete med reklambyrån Valentin Byhr, kommer att gå i bland annat Metro och Aftonbladet från och med de närmaste veckorna.

Se reklamfilmen, som är en omgjord version av en tidigare film, här nedan.

<iframe width="468" height="295" src="http://www.youtube.com/embed/wB2sOXpN1QA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp Valentin Byhr:

Lars Jönsson, strategisk projektledare

Cathrin Borgerson, operativ projektledare

Peter Eriksson, AD

Jessica Toreld, copy

Charlotte Hansson, AD ass

Anna-Pia Fogesltröm, AD ass

Ämnen i artikeln:

Valentin ByhrLiseberg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.