Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Linnéuniversitetet: "Borde det inte säljas p-piller för män nu?"

Publicerad: 26 Februari 2015, 06:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Reklambyrån Rodolfo har tagit fram ett nytt koncept för Linnéuniversitetet. Den första kampanjen ifrågasätter vardagsproblem.


Linnéuniversitetets nya reklamkoncept "Borde inte mer vara möjligt nu?" har alltså tagits fram av Rodolfo, som universitetet valde efter en pitch.

Syftet med kampanjen är att visa att du som person kan göra fler saker möjliga i framtiden genom att studera på Linnéuniversitetet.

I annonserna ifrågasätter Linnéuniversitetet " de oändligt många problem i vardagen, samhället och världen som fortfarande är olösta".

Det vill säga bland annat varför ett Iphonebatteri inte räcker längre och varför genusvetenskap inte redan finns som grundämne i svenska skolan.

– Med det nya konceptet vill vi uppmuntra till att vara med och möjliggöra det som just du brinner för genom att studera på Linnéuniversitetet.  Vi vill på ett igenkännande sätt förklara att vi är ett universitet där allt är möjligt och visa på hur vi ger våra studenter förutsättningar till att göra fler saker möjliga genom våra olika utbildningar, säger Susanne Håkansson, varumärkesstrateg på Linnéuniversitetet, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer bland annat att gå utomhus, i print och sociala medier.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.