Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lindex startar webb-tv-kanal med Emma Wiklund

Publicerad: 29 September 2009, 06:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

En serie webb-tv-program ska skapa värde för besökarna på Lindex hemsida.


Den forna supermodellen Emma Wiklund, 41, har tidigare synts i många av Lindex reklamfilmer. Bland annat har hon figurerat inom reklammanéret ”Fashion report”.

Nu drar Lindex igång ett webb-tv-format under namnet ”Fashions report TV”, med Emma Wiklund som programledare.

– Vi gör detta framför allt för att addera värde till vår hemsida. På detta sätt kan vi ge mer djup till de modetrender som kommer samt ta ett kliv under ytan på ett sätt man inte hinner i en reklamfilm, säger Johan Hallin, marknadschef på Lindex.

I det första avsnittet, som visas på Lindex.se samt på Lindex Youtube-kanal, intervjuar Emma Wiklund stylisten Marina Kereklidou om höstmodet.

Tanken är att nya avsnitt ska komma någon gång i månaden. Johan Hallin betonar vikten av att programmet hållet en hög kvalitet.

– Vi är väldigt måna om känslan i det vi visar. Det måste se bra ut, säger han.

Lindex reklambyrå "We are group" ligger bakom idéen.

Senare i höst, i samband med Rosa bandet, släpper Lindex ”Pink Collection” som är Emma Wiklunds debut som designer för Lindex.

– Det blir klassiskt snygg mode, säger Johan Hallin.

Se klippet här.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.