Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Lindex personal klär av sig – igen

Åtta av Lindex medarbetare från fem länder visar upp klädkedjans BH-kollektion.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 05 Maj 2015, 07:14
Uppdaterad: 12 September 2016, 09:05

Ämnen i artikeln:

Lindex

Förra året genomförde Lindex kampanjen "Bra-volution", där klädkedjans medarbetare visade upp den senaste BH-kollektionen. Nu genomför en ny kampanj med åtta nya medarbetare.

– Vi ville visa att det finns ett sortiment för alla passformer, storlekar och kvinnor. Förra årets kampanj var jättelyckad och det var många som ville vara modeller, säger Mathilda Wilhelmsdotter Gundmark, pr-ansvarig för Lindex i Sverige, till Dagens Media och fortsätter:

– Den här gången använde vi oss av åtta modeller, jämfört med förra årets fem. Medarbetare från samtliga av Lindex 18 marknader hade möjligheten att söka till kampanjen.

De medverkande modellerna kommer från Lindexbutiker i Sverige, Tjeckien, Finland, Norge och Estland.

– Av 130 sökande valdes 25 modeller ut till casting, från vilken åtta modeller valdes ut till slutfotografering. Kriterierna baserades på på både utseende och personlighet och kampanjen visar en bredd av olika passformer och BH-modeller. Vi vill att kampanjen ska spegla Lindex som en internationell modekedja.

Den nya kampanjen lanseras tillsammans med den nya kollektionen i morgon.

Ämnen i artikeln:

Lindex

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.