Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Lindex nya lyxmode

Lindex lanserar en specialkollektion med Missoni för att samla in pengar till bröstcancerforskning.

Rebecka Lindberg


Publicerad: 01 Juni 2012, 11:45
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:20

Ämnen i artikeln:

CancerfondenLindexRosa Bandet

I samband med höstens Rosa bandet-kampanj i oktober lanserar Lindex den nya kollektionen. 10 procent av försäljningspriset går till Bröstcancer-forskning.

– Det betyder jättemycket för oss, både med Missoni och att kunna stödja forskningen, säger Johan Hallin, marknadschef på Lindex.

Han hoppas att Lindex ska få ett stort genomslag med kollektionen, som ska marknadsföras med en stor kampanj i tv, utomhus och butik.

– Vi hoppas att folk ska bli nyfikna och snacka om det på stan, säger Johan Hallin.

Målet är att sälja så mycket som möjligt och slå fjolårets insamlingsrekord på 4,3 miljoner kronor.

De har tidigare gjort mindre specialvaror vid Rosa bandet, men det här är den största kollektionen hittills. Den består av totalt 70 plagg.

– Det känns väldigt roligt och naturligt för oss att engagera oss, säger Johan Hallin.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.