Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Lindex nya förebilder

Klädkedjans nya kampanj handlar om skönheten i både utseende och handlingar. De tre modellerna är alla engagerade i välgörenhetsorganisationer.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 17 Februari 2015, 07:41
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:13

Ämnen i artikeln:

Lindex

Lindex vårkampanj 2015 vill förmedla att skönhet ligger lika mycket i personers handlingar som hur de ser ut. Klädkedjan har nu valt ut tre så kallade ”super role models” som enligt Lindex också gör bra saker utanför modevärlden. Dessa är Christy Turlington Burns, Liya Kebede och Toni Garrn.

– Jag gillar att den här kampanjen skapar en plattform för oss tre kvinnor. Vi befinner oss i olika stadier av våra karriärer och vi gör alla mer än bara modelljobb. Kampanjen är ett positivt exempel som visar att vi alla är mycket mer än det som syns på ytan, säger Christy Turlington Burns i ett pressmeddelande.

Christy Turlington Burns är grundare av kampanjen Every Mother Counts, som är en kampanj för att stoppa dödsfall orsakade av graviditet. Liya Kebede har grundat Liya Kebede Foundation som arbetar för att bland annat minska barnadödlighet i Etiopien. Toni Garrn är ambassadör för Plans globala kampanj Because I am a Girl.

– Kampanjen syftar till att öka medvetenheten om att var och en av oss kan bli bättre på att engagera oss. Det är ett väldigt viktigt budskap för både Lindex och våra kunder, säger Johan Hallin, Concept & Marketing Director på Lindex, i ett pressmeddelande.

För att stödja modellernas arbete ska Lindex, som en del av kampanjen, att sälja limiterade tröjor där all vinst går till de tre organisationerna.

Ämnen i artikeln:

Lindex

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.