Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lindex gränslösa höstkampanj

Publicerad: 28 Augusti 2009, 08:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Lindex lyfter fram höstmodets kontraster nya kampanjen No limits.


Moderapporteringen från Lindex fortsätter. Höstens Fashion Report har temat No Limits. Den här gången vandrar Caroline Winberg på en dimmig tågperrong i en klassisk filmmiljö. Hon ackompanjeras av steppdans och en nyinspelad version av ”Puttin' on the Ritz”, den här gången med gruppen ”The You Know Who?”.

- Vi har tagit fasta på kontrasterna i höstens mode där stilarna blandas kraftigt. Det blanka ställs mot det matta, det mjuka mot det hårda, rock n' roll möter romantik. Det passar bra att säga No limits. Det finns inga gränser för modet idag, säger Johan Hallin, marknadschef på Lindex.

Kampanjen rullar igång i mitten av september och pågår omkring tre veckor. Tv är huvudmedium, men reklamen syns även utomhus och på webben med en kampanjsajt och banners. Starcom har medieplanerat och We are Group är reklambyrå.

- Hösten är en väldigt viktig säsong för oss. Huvudsyftet med kampanjen är givetvis att driva försäljning, men också att förstärka vår position som modeföretag, säger Johan Hallin.

Lindex har utgått från manéret Fashion Report sedan 2005. Till en början utspelade sig kampanjerna i olika städer med Emma Wiklund som frontfigur, men de senaste moderapporterna tar snarare fasta på modeföreteelser.

- Vår målgrupp är som tidigare modeintresserade kvinnor, vilket står i kontrast till modeintresserade tonåringar. Vi är inte så åldersfixerade, säger Johan Hallin.

Kampanjens byråer

Arbetsgrupp: We are Group

Fotograf: Jimmy Backius

Stylist: Robert Rydberg

Reklamfilmsregissör: Hanna Elin

Byråproducent: Alexandra Flink

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.