Kampanjer
Lina Söderqvist är årets marknadschef
Publicerad: 23 oktober 2014, 13:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:54
Lina Söderqvist på Björn Borg har utsetts till Årets marknadschef.
DT
Dante Thomsen
Lina Söderqvist har arbetat på Björn Borg sedan 2011. Nu vinner hon utmärkelsen Årets marknadschef, som delas ut av Marknadsföreningen i Stockholm och Sveriges Marknadsförbund.
Motiveringen lyder:
" Med nytänkande, tydlighet och iögonfallande kampanjer har vår vinnare lyckats blåsa nytt liv i ett klassiskt varumärke, trots en begränsad budget. Att allt arbete genomsyras av ett distinkt ställningstagande för mer kärlek i världen – rätten att få älska vem man vill, var man vill – bidrar inte bara till att förändra attityderna till varumärket, utan även attityderna i samhället i stort".
– Det känns jättebra, säger Lina Söderqvist till Dagens Media.
Årets marknadschef bygger på fem kriterier: Affärsresultat, ledarskap, personlig prestation, företagets varumärke samt etik och moral.
Juryn bestod i år av Dagens Medias chefredaktör Fredrik Svedjetun, Marianne Djudic på Taste PR, Fredrik Eriksson på mediebyrån PHD och Årets marknadschef 2013 Claes Dahlén på MR Green. I juryn satt även Anna Jeppsson Blomberg på Kimm och Anna Sjöberg på Det. Ordförande för juryn är Sveriges Marknadsförbunds vd Francesca O'Brien.
De överiga finalisterna i tävlingen var:
Thommy Bindefeld, Svenskt Tenn
Carina Herly, Taxi Stockholm
Jonas Eklöf, Samsung Electronics
Agneta Filén, Umeå Energi