Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Lina Söderqvist är årets marknadschef

Publicerad: 23 oktober 2014, 13:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:54

Lina Söderqvist på Björn Borg har utsetts till Årets marknadschef.


Lina Söderqvist har arbetat på Björn Borg sedan 2011. Nu vinner hon utmärkelsen Årets marknadschef, som delas ut av Marknadsföreningen i Stockholm och Sveriges Marknadsförbund.

Motiveringen lyder:

" Med nytänkande, tydlighet och iögonfallande kampanjer har vår vinnare lyckats blåsa nytt liv i ett klassiskt varumärke, trots en begränsad budget. Att allt arbete genomsyras av ett distinkt ställningstagande för mer kärlek i världen – rätten att få älska vem man vill, var man vill – bidrar inte bara till att förändra attityderna till varumärket, utan även attityderna i samhället i stort".

– Det känns jättebra, säger Lina Söderqvist till Dagens Media.

Årets marknadschef bygger på fem kriterier: Affärsresultat, ledarskap, personlig prestation, företagets varumärke samt etik och moral.

Juryn bestod i år av Dagens Medias chefredaktör Fredrik Svedjetun, Marianne Djudic på Taste PR, Fredrik Eriksson på mediebyrån PHD och Årets marknadschef 2013 Claes Dahlén på MR Green. I juryn satt även Anna Jeppsson Blomberg på Kimm och Anna Sjöberg på Det. Ordförande för juryn är Sveriges Marknadsförbunds vd Francesca O'Brien.

De överiga finalisterna i tävlingen var:

Thommy Bindefeld, Svenskt Tenn

Carina Herly, Taxi Stockholm

Jonas Eklöf, Samsung Electronics

Agneta Filén, Umeå Energi

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.