Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

”Like a swede” näst mest delad

ANR BBDO:s reklamfilm ”Like a swede” för TCO är den näst mest delade filmen i Sverige de senaste 24 timmarna, enligt Unrulys Viral video chart. Fortfarande är Forsman & Bodenfors ”Epic split” för Volvo Lastvagnar störst.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 21 Januari 2014, 15:29
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:50

Ämnen i artikeln:

TCOANR BBDO

Kampanjen syftar till att lyfta fram och öka kunskapen om den svenska partsmodellen och i reklamfilmen får en amerikan prova på att leva ”svenskt”.

Reklamfilmen har fått 69 000 views på Youtube det senaste dygnet och det har skrivits över 250 tweets om kampanjen. Bland annat twittrar Per Schlingmann att ”det är riktigt bra om Sveriges dna”.

– Vi hade hoppats på stor genomslag och det ligger mycket planningjobb bakom kampanjen. När man som svensk kommer utomlands och berättar om vår föräldraledighet och vår långa semester så tappar folk hakan. Det är det partsmodellen som reglerar och där kände vi att vi hade något som slår an, säger Pontus Karlsson, vd på ANR BBDO.

Kampanjen ska främst drivas i sociala medier och dessutom blir det lite banners, samt en kampanjsajt.

– För oss är det avgörande att få snurr på kampanjen och det kommer att rulla på under våren.

TCO:s mediebyrå är Adon.

Ämnen i artikeln:

TCOANR BBDO

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.