Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

"Lika lätt som att köpa begagnat"

Blocket fortsätter lanseringen av sin jobbsatsning Blocket Jobb med reklamfilm.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Januari 2012, 07:23
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:36

Ämnen i artikeln:

SchibstedCP B EuropeBlocket

Blockets jobbsatsning Blocket Jobb startades i höstas. Nu fortsätter lanseringen med en reklamfilm signerad CP+B.

Idén är att visa att det är lika lätt att hitta nytt jobb på Blocket som det är att hitta prylar. En tydlig koppling mellan vanliga Blocket och Blocket Jobb var viktig, enligt marknadschefen Anna Björklund.

– Nästan alla svenskar vet vad Blocket är – platsen där man köper begagnade prylar. Därför använde vi oss av beteendet man har när man begagnatshoppar när vi skulle lansera Blocket Jobb, säger Ulrika Good, Senior Copywriter på CP+B, i ett pressmeddelande.

Förutom tv går kampanjen även på webben.

Arbetsgrupper

CP+B

Projektledare: Jenny Fors/ Pia Wiberg

ECD: Björn Höglund

Sr Copywriter: Ulrika Good

Sr Art Director: Joakim Khoury

Head of Integrated Production: Magnus Rösman

Film producer: Cecilia Jonasson

Blocket

Marie Horneman, projektledare

Anna Björklund, marknadschef

Axel Nordman, projektledare

Produktionsbolag: Hobby Film

Regissör: Oskar Bård/Magnus Renfors

Ämnen i artikeln:

SchibstedCP B EuropeBlocket

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.