Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lifes första tv-kampanj

Publicerad: 7 Februari 2011, 14:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Hälsokedjan Life kör för första gången en tv-kampanj för en av sina egna produkter. Det är omega 3-produkten Krillolja som får äran.


Bakom kampanjen står reklambyrån Röjning. Krilloljan lanserades för första gången i våras, enbart i butik.

– Nu tar vi nästa steg. Krilloljan har gått väldigt bra och är uppskattad av kunderna, säger Göran Broberg, cd på Röjning.

Reklamfilmen har en känsla av dokumentära naturfilmer.

– Tanken är att komma ner miljön som krillen lever i, samtidigt som vi vill berätta att oljan är väldigt nyttig för oss, att krillen lever i extremt rena vatten och den fiskas på ett ansvarsfullt sätt.

Kampanjen går upp 18 februari. Filmen ska synas i TV4.

Röjning CD Göran Broberg Copy Charlotte Wik AD Joakim Hinders/Sara Cheung/Jakob Eklund Produktionsledning Lisa Hammarstrand Förpackning Brand Union Produktionsbolag Ligist Film Mediebyrå TBS

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.