Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Life kampanjar under U21-EM

Publicerad: 18 juni 2009, 07:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Hälsokedjan Life är en av sponsorerna till svenska U21-landslaget. Därför passar kedjan på att dra igång en kampanj på temat ”Healthy even past 21”.


– För en gångs skull är det ungdomarna som får vara föredömen för de vuxna, säger Göran Broberg, vd på Röjning.

U21-EM är det första större sponsorevenemang som Life går in i och också det första sportevenemanget. För att uppmärksamma sponsorskapet kör Life en kampanj i print, butik, på nätet, samt med hjälp av odr. Utskicket går ut till 2,6 miljoner hushåll.

– Målet är att synliggöra Life på en ny arena. Det här är ett ganska stort steg för Life.

På webben, samt på jumbotronerna på arenorna, kör Life reklamfilmer där två barn visar upp sina segergester. Parallellt rullar också en tävling där tittarna uppmanas skicka in sina egna segergester.

Mediebyrå är TBS.

Strateg Göran Broberg

Planner Georg Sivert

Digitalt ansvarig Ylva Hennix

Produktionsledare Lotta Ericsson

AD Jenny von Döbeln, Jakob Eklund, Joakim Hinders

Copy Charlotte Wik, Eric Lindesvärd

Grafiskform/Original Annette Edvardsson

Fotograf Anna Thorbjörnsson

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.