Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Lidl slopar färgerna

För att visa sin sparsamhet låter Lidl läsaren själv färglägga annonsen – som i dag tävlar mot Varta.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 15 Juli 2010, 06:36
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:44

Ämnen i artikeln:

LidlReklamcupenDNGrey

Lidl brukar i sin reklam visa hur de sparar in på ”onödiga” utgifter såsom flashig belysning i butikerna och inbjudande exponering.

I dagens annons som tävlar i reklamcupen har Lidl tillsammans med byrån Grey Stockholm valt att ta det konceptet vidare.

Copyn lyder:

”På Lidl snålar vi in på alla onödiga kostnader. I dag har vi till exempel valt att strunta i färgtrycket i den här annonsen. Därför har vi lägre priser.”

Läsaren uppmanas istället själv fylla i färgerna.

Varta, vars byrå inte finns angiven i annonsen, har valt att visa upp en pyjamasklädd pojke med en spelkontroll i handen.

”Never ever stop enjoying”, lyder copyn som ska marknadsföra Vartas LCD-batteriladdare.

Vinnaren utses av en jury och tillkännages senare i dag. Men rösta redan nu på din favorit här på Dagensmedia.se.

Ämnen i artikeln:

LidlReklamcupenDNGrey

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.