Lidl slopar färgerna

För att visa sin sparsamhet låter Lidl läsaren själv färglägga annonsen – som i dag tävlar mot Varta.

Lidl brukar i sin reklam visa hur de sparar in på ”onödiga” utgifter såsom flashig belysning i butikerna och inbjudande exponering.

I dagens annons som tävlar i reklamcupen har Lidl tillsammans med byrån Grey Stockholm valt att ta det konceptet vidare.

Copyn lyder:

”På Lidl snålar vi in på alla onödiga kostnader. I dag har vi till exempel valt att strunta i färgtrycket i den här annonsen. Därför har vi lägre priser.”

Läsaren uppmanas istället själv fylla i färgerna.

Varta, vars byrå inte finns angiven i annonsen, har valt att visa upp en pyjamasklädd pojke med en spelkontroll i handen.

”Never ever stop enjoying”, lyder copyn som ska marknadsföra Vartas LCD-batteriladdare.

Vinnaren utses av en jury och tillkännages senare i dag. Men rösta redan nu på din favorit här på Dagensmedia.se.

Erik Wisterberg

Publicerad 2010-07-15 06.36Uppdaterad 2015-12-06 15.44

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: