Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Lidl jublar över "Fördomsturnén"

Publicerad: 30 maj 2014, 05:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:36

Borden till Lidls tillfälliga lyxrestaurang Dill, som finns på fyra orter i Sverige, sålde slut på under en timme.


Ämnen i artikeln:

Ingo

Sedan det stort klart att det var Lidl som låg bakom lyxrestaurangen Dill har matbutiken fortsatt att spinna vidare på sin hyllande kampanj.

Det senaste greppet är att Lidl tillfälligt slår upp portarna till Dill på fyra platser i landet i en "fördomsturné".

Enligt Lidl själva har intresset varit mycket stort för "Fördomsturnén" och borden sålde slut på under en timme. Till restaurangen i Bålsta sålde borden slut på bara elva minuter.

Med på fördomsturnén har Lidl stjärnkocken Angela Hartnett.

Det är fantastiskt att se de nöjda ansiktena på kvällens gäster. Svenskarnas matintresse växer sig allt starkare och tillsammans med Angela vill vi visa att alla faktiskt har råd att äta god mat av hög kvalitet, säger Caroline Forsshéll, kommunikationschef på Lidl Sverige, i ett pressmeddelande.

Förutom Bålsta stannar den ambulerande restaurangen bland annat i Ribersborg i Malmö samt hos fyra personer som dissat Lidl i de sociala medierna.

Bakom kampanjen står Ingo.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev