Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Lidl bakom restaurangkupp

Det är Lidl som ligger bakom restaurangen Dill. Allt är en del av en reklamkampanj.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 30 September 2013, 05:19
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:32

Ämnen i artikeln:

Lidl

Det var Aftonbladet som i helgen kunde berätta att det är lågpriskedjan Lidl som ligger bakom restaurangen.

Igår berättade kedjan själva och reklamgreppet i ett pressmeddelande.

Alla råvaror som används i restaurangen kommer från Lidl. Allt för att bevisa att billiga råvaror inte är sämre än dyra.

– Bara för att något är billigt betyder det inte att det är dåligt. Jag tror att många människor köper dyra saker enbart för att det känns lyxigt. Att använda Lidls produkter har varit en ögonöppnare för mig - produkter i en billigare livsmedelsbutik behöver inte vara av sämre kvalitet, säger kocken Michael Wignall, i presssmeddelandet.

Ämnen i artikeln:

Lidl

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.