söndag2 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Liberos vilda online-satsning

Publicerad: 9 oktober 2014, 08:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:26

Gorillor och tigrar på Stureplan i Momentums kampanj.

Ämnen i artikeln:

MomentumLibero

SA

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Under hösten har Libero lanserat aktiveringskampanjen "Libero Animal Collection", blöjor med tryckta gorillor, elefanter och tigrar. Nu tar man koncepetet vidare i en reklamfilmssatsning som bara kommer att gå digital.

I spoten, som är 45 sekunder lång, går de vilda djuren runt i centrala Stockholm. Bakom kampanjen står Momentum.

– Istället för att visa djuren i sin naturliga miljö har vi släppt ut dem i Stockholms innerstad och låter små bebisar interagera med dem. En filmidé som varit utmanande men väldigt enkel att tycka om, säger byråns cd Markus Näslund i ett pressmeddelande.

Filmen kommer lanseras endast i digitala kanaler som Youtube, interaktiva nyhetsbrev, video-banners och sociala medier.

– Vi har redan nu ett starkt engagemang och en givande dialog med målgruppen online. Det handlar om att att bygga en relation och att få vägen till butiken att kännas lite kortare, säger Camilla Svensson, nordisk marknadschef för Libero, i pressmeddelandet.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev