Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Libero stämmer Pampers

SCA Hygiene stämmer Procter & Gamble för påståendet att ”8 av 10 föräldrar rekommenderar Pampers”.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 21 September 2011, 06:02
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:55

Ämnen i artikeln:

SCAProcter Gamble

I stämningsansökan till tingsrätten hävdar SCA att deras blöjmärke Libero är marknadsledande i Sverige, med omkring 60 procent av blöjmarknaden.

Man vill därför att Procter & Gamble förbjuds från att påstå i sin reklam att ”8 av 10 föräldrar rekommenderar Pampers”, vid vite om 1 miljon kronor om marknadsföringen fortsätter.

SCA kräver dessutom ett skadestånd på 3,1 miljoner kronor för redan skedd skada.

Enligt stämningsansökan grundar Procter & Gambles påstående om att en majoritet rekommenderar Pampers på en undersökning bland de egna kunderna, inte hela marknaden.

Ämnen i artikeln:

SCAProcter Gamble

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.