Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Libero låter bebisar spela fotboll

Publicerad: 26 Maj 2016, 12:26
Uppdaterad: 26 Maj 2016, 13:48

UPPDATERAD. "I Liberos produkter går det ju runt små framtida stjärnor, bokstavligen".


Inför sommarens stora sportevenemang lanserar Libero en reklamkampanj inspirerad av fotboll. Bakom filmerna står Momentum.

Reklamfilmen heter "Stars of Tomorrow" och kretsar kring bebisar som spelar fotboll. Filmen är inspirerad av sporten och klassiska fotbollsreklamfilmer.

"Stars of Tomorrow" är en del av en större nordisk kampanj och syftar till att hylla morgondagens stjärnor samtidgt som man lanserar en limiterad blöjkollektion med fotbollstema.

– I Liberos produkter går det ju runt små framtida stjärnor, bokstavligen. Det kändes kul att försöka föra ihop två världar – söta bebisar och cool fotbollsfilm. Frågan var bara hur det skulle gå till tekniskt. Bebisar är bra på mycket, men att få dem att spela fotboll är inte det lättaste, säger Markus Näslund, CD på Momentum i ett pressmeddelande.

För att få de medverkande bebisarna att spela fotboll samarbetade man med regissören Tobias Bergman och animationsföretaget Swiss.

Kampanjen innehåller, förutom reklamfilm, även annonsering, digital aktivering, Instagramtävling, PR, butiksmaterial och shopper activation.

Ebba Elfstrand

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.