Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Libero gör en Tom Cruise

Publicerad: 18 Maj 2011, 04:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Libero gör som Tom Cruise i filmen "Mission Impossible 2" och klättrar i berg – fast med bebisar.


Ämnen i artikeln:

LiberoForsman Bodenfors

I den nya reklamfilmen för blöjtillverkaren Libero skildras hur en liten krabat tar sig upp för ett svårbestiget berg.

Inspirationen kommer från filmen "Mission Impossible 2".

Syftet med filmen är att marknadsföra den nya blöjans rörelsefrihet och stärka varumärket. Något som Libero hoppas på att göra genom att uppmärksamma något småbarn ibland tenderar att göra alltför väl – klättra.

– Kampanjen handlar om freedom to move eller rörelsefrihet och baseras på den nya tunnare öppna blöjan, säger Hans Andersson, projektledare på Forsman & Bodenfors.

Kampanjen, som går digitalt och i tv, går under veckan i TV3, TV6, TV8, Kanal 5 och TV11 för att under nästa vecka rulla vidare till resten av Norden.

Filmen är framtagen i samarbete med reklambyrån Forsman & Bodenfors.

<iframe width="468" height="295" src="http://www.youtube.com/embed/6V51YWw_Wtc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp

Projektledare: Hans Andersson

AD: Kim Cramer

Copy: Jonas Enghage

Formgivare: Icka Samrin

Produktionsledare: Erica Berghagen

Byråproducent: Kalle Wettre

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

LiberoForsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.