Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

LG i ny kampanj – släpper annons helt i läder

Publicerad: 8 juni 2015, 12:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:59

UPPDATERAD. LG lanserar telefonen LG G4 med en annons gjord i läder. Enligt egna uppgifter är bolaget först i världen med greppet.


Ämnen i artikeln:

LG

Uppslagsannonsen är införd i SvD Perfect Guide, som idag skickas ut till närmare 100 utvalda mottagare – bland annat bloggare. Annonsen har manuellt fått sättas fast i tidningen.

Copyn lyder: ”Smell the difference”.

Syftet är att marknadsföra telefonen LG G4, som har en baksida klädd i just läder.

– I vår bransch är det svårt att sticka ut så vi ville hitta något unikt med produkten som också konsumenterna kan ta till sig. När det gäller G4 är det just det äkta lädret på baksidan som är den absolut största nyheten, säger Thomas Wering, marknadschef för mobiler på på LG Norden.

Förutom uppslaget i SvD Perfect Guide ska telefonen marknadsföras med hjälp av banners och vanliga annonser. Devisen i kampanjen lyder: ”Tailored by us – worn by you”.

Bakom kampanjen står reklambyrån M&C Saatchi. Produktionsbolag är Bannerboy.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev