Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Levis tar över Kanal 5 Play

Publicerad: 3 Mars 2011, 14:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

I morgon är det premiär för Kanal 5 Plays nya annonslösning ”in skin”. Först ut blir Levis.


Ämnen i artikeln:

Levis

Med start i morgon syns Levis som första annonsör i Kanal 5 Plays nya "in skin"-format med sin kampanj för jeanskollektionen "Curve id".

Kampanjen kommer att synas i en ram kring programmen "Gossip girl", "Hell cat", "Skins" och "Stylisterna".

Bakom kampanjen står mediebyrån Ad Online, som efter en pitch i höstas fick uppdraget att sköta Levis digitala kampanj i Sverige.

– Det här formatet föll Levis väl i smaken. De gillade att det kom in lite nytt tänkande, och något annorlunda som ingen gjort förut, säger Björn Lundberg, vd för Ad Online.

– Det är även roligt att Sverige kunde sticka ut hakan lite här.

Med Kanal 5:s nya annonsformat lyfts annonsören fram i en ram kring spelaren, vilket ger dem en lång exponeringstid jämfört med traditionella webb-tv-spotar.

– På det sättet är det ett väldigt exklusivt sätt att synas under lång tid och väldigt nära programmet, säger Maria Wiss, chef för interaktiva intäkter på Kanal 5.

Det är dessutom möjligt att synas även i fullskärm, något som dock kostar lite mer.

Samtidigt ökar interaktiviteten med användarna, något som märkts av i Storbritannien där formatet funnits sedan en tid tillbaka, berättar Maria Wiss.

– Där ser vi att tittarna i väldigt hög utsträckning klickar på reklamen. Click-trough-ration, som man brukar prata om, är gerenellt dubbelt så högt med ”in skin”-lösningen än i vanlig webb-tv-spot, säger Maria Wiss.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Levis

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.