Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Levis skruvar upp – tar kurvorna till nätet

Levis storsatsar på jeanskonceptet Curve ID. Nu ska två svenska byråer ta kommunikationen ut på nätet.


Publicerad 2011-02-15 11:52
Uppdaterad 2015-12-06 15:21

Ämnen i artikeln:

Levis

Dela artikeln:

Levis nya kollektion Curve ID – som ska utgå från kvinnors former snarare än en storlek – lanserades i augusti 2010.

I Sverige har linjen marknadsförts tungt, bland annat med utomhusreklam.

Nu ska Levis skruva upp kampanjen ytterligare och ta den ut på nätet. Efter en pitch har två svenska byråer The Study och Ad Online fått uppdraget att sköta den digitala kampanjen i Sverige.

– Jag vill inte avslöja alltför mycket om kampanjerna som kommer att rulla igång. Men det kommer att bestå av olika typer av bannerkampanjer och aktiviteter i sociala medier. Rörlig bild och webb-tv kommer också att vara en stor del, säger Björn Lundberg, vd för Ad Online.

The Study är en relativt nystartad strategisk kommunikationsbyrå med huvudinriktning på b2b-reklam. Ad Online är specialiserade på internetmarknadsföring. De byråerna gick ihop för att kunna vinna pitchen.

– Vi kompletterar varandra och tog tillsammans fram ett antal förslag till denna pitch, säger Björn Lundberg.

Levis har tidigare samarbetat med bland andra Veckorevyn i lanseringen av Curve ID.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.