Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Levi's vill gå framåt

Med en 60 sekunder lång reklamfilm ska Levi's locka de ungdomar som tror att en positiv förändring av världen är möjlig.


Publicerad 2012-08-16 06:41
Uppdaterad 2015-12-06 14:14

Ämnen i artikeln:

Levis

Dela artikeln:

Kampanjen heter "This is a pair of Levi's" och går under den bredare parollen "Go forth". Tanken bakom kampanjen är att inspirera dagens ungdom och navet i kampanjen är en reklamfilm som regisserats av Lance Acord, mannen bakom filmer som "Lost in translation" och "I huvudet på John Malkovich".

– I  årets "Go forth" -kampanj uppmanar Levi’s dagens ungdom att förändra världen på ett positivit sätt genom eget initiativtagande. Levi's vill inspirera den nya generationen av pionjärer att tro på sig själva. I filmen finns ett mantra som bygger på att "jag klarar av det här, jag klarar vad som helst" och det är den devisen vi vill förmedla, säger Maluwa van den Brink, nordisk pr- och reklamansvarig på Levi's till dagensmedia.se.

Den printade kampanjen har fotats av Christian Weber. Den rörliga kampanjen har tagits fram tillsammans med Wieden + Kennedy i Portland, Oregon. Den digitala kampanjen har letts av Wunderman, New York.

Den svenska kampanjen, där OMD varit mediebyrå, kommer bland annat att rulla i tv, på bio och som adshels och startar i mitten av augusti.

Se filmen nedan:

<iframe width="449" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/fsP6XTHBwRw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.