Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Lernias klåpare återvänder

Publicerad: 16 Maj 2011, 08:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Lernia fortsätter sin reklamoffensiv tillsammans med Garbergs. I radio- och tv-reklam berättar bolaget hur det kan gå när kunskapen inte riktigt räcker till.


Ämnen i artikeln:

LerniaFelix HerngrenFLXGarbergs

Härom veckan uppmanade Lernia folk att klippa sig och skaffa ett jobb i en utomhuskampanj i samarbete med frisörer.

Nu rullar utbildnings- och bemanningsföretaget ut en bred kampanj i radio och tv som visar hur det kan gå när anställdas kompetens tryter. Det är en fortsättning på tidigare filmer i november, som också de utgick från Lernias varumärkeslöfte "Kompetens gör skillnad".

– Folk uppskattar att vi busar lite med reklamblocken. Vi ser i våra mätningar att fler och fler lägger märke oss och vet att vi erbjuder bemanning och utbildning, säger Ida Larsson, marknadskommunikationschef på Lernia.

I tv-reklamen strular en studiotekniker till det i utsändningen och i radioreklamen stöter en annan studietekniker på övermäktiga utmaningar under sändningen. För att förstärka idén låter det som om spotarna bryter det pågående reklamblocket.

– Tanken med reklamen är att fortsätta med samma idé, men att addera taktiska budskap om att vi söker personal och om våra aktuella utbildningar, säger Ida Larsson.

Garbergs står som bakom kampanjupplägget. Felix Herngren och Måns Nilsson har regisserat filmerna i en samproduktion mellan FLX och It's Showtime. Patrik Larsson på Flickorna Larsson står för regi på radiosidan. OMD har gjort mediestrategin.

Ansvarig uppdragsgivare: Ida Larsson på Lernia

Arbetsgrupp Garbergs:

Rebecka Osvald – copy

Sebastian Smedberg – AD

Charlotte Lundquist – produktionsledare

Joakim Landin – projektledare

Annika Witkowska – byråproducent film

Produktionsbolag radio; Flickorna Larsson

Regissör; Patrik larsson

Produktionsbolag film; FLX / Its showtime

Regissör; Felix Herngren / Måns Nilsson

Mediebyrå: OMD

Synnöve Almer


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev