Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Lernia: Klipp dig och skaffa ett jobb

Publicerad: 4 Maj 2011, 12:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:12

Lernia, som är ett utbildnings- och bemanningsföretag, lanserar en ny kampanj i samarbete med frisörer – vill uppmana unga vuxna till att studera vidare.


Ämnen i artikeln:

LerniaGarbergs

I den nya kampanjen använder sig Lernia av det gamla talesättet "klipp dig och skaffa ett jobb" för att uppmärksamma vuxenutbildningen som är en del av det som tidigare hette Komvux.

Kampanjen bygger på butiksmarknadsföring och utomhusreklam som är anpassad after närliggande frisörer med vilka Lernia samarbetar.

Inför sista ansökningsdag 18 maj består kampanjen även av annonser i morgontidningen Metro och på webben.

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Garbergs.

Arbetsgrupp Garbergs:

Rebecka Osvald – copy

Sebastian Smedberg – AD

Karin Roberts – formgivning

Joakim Landin – projektledare

Charlotte Lundquist – produktionsledare

Petter Ödeen – CD

Uppdragsgivare hos Lernia:

Anna Sundin, Ida Larsson och Suzanne Mathson

Mediebyrå:

OMD

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

LerniaGarbergs

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.