Lendo om RO-fällningen

2013-10-03 15:28  

Kreditbolaget Lendo förklarar de bristfälliga siffrorna med att de värnar om kundernas integritet.

I går berättade Dagens Media att Schibsted-ägda kreditbolaget Lendo fälls av Reklamombudsmannens opinionsnämnd, RO.

Anledningen var att Lendo inte lyckats styrka påståendet om att de hjälper tusentals svenskar till bättre lånevillkor, vilket påstås i deras reklam.

När Dagens Media når Lendos marknadschef Michael Bogg säger han att bolaget sedan dess slutat använda sig av den ovan nämnda reklamen och att det inte varit möjligt för bolaget att lämna ut de begärda uppgifterna. 

– Tyvärr har RO inte nöjt sig med de fakta som vi presenterat inom ramen för sekretess enligt Finans- och datainspektionen. Vi får inte glömma att vi jobbar med enskilda privatpersoner och värnar om deras integritet enligt PUL, säger han till Dagens Media.

Helen Preutz

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt