Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Kampanjer

Lendo om RO-fällningen

Kreditbolaget Lendo förklarar de bristfälliga siffrorna med att de värnar om kundernas integritet.


Publicerad 2013-10-03 13:28

Ämnen i artikeln:

Lendo

Dela artikeln:

I går berättade Dagens Media att Schibsted-ägda kreditbolaget Lendo fälls av Reklamombudsmannens opinionsnämnd, RO.

Anledningen var att Lendo inte lyckats styrka påståendet om att de hjälper tusentals svenskar till bättre lånevillkor, vilket påstås i deras reklam.

När Dagens Media når Lendos marknadschef Michael Bogg säger han att bolaget sedan dess slutat använda sig av den ovan nämnda reklamen och att det inte varit möjligt för bolaget att lämna ut de begärda uppgifterna. 

– Tyvärr har RO inte nöjt sig med de fakta som vi presenterat inom ramen för sekretess enligt Finans- och datainspektionen. Vi får inte glömma att vi jobbar med enskilda privatpersoner och värnar om deras integritet enligt PUL, säger han till Dagens Media.

Helen Preutz

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.